lørdag 27. november 2010

Nisser og engler


Da jeg var liten, var jeg på mørkloftet og snakket litt med stornissen foreldrene mine pyntet med til jul. Forsikret meg om at han satt godt, hadde litt å bite i (ja, vi hadde mus på loftet...) og kanskje et lite teppe på seg. Jeg syntes det var fryktelig trist at han var nødt til å sitte der oppe mesteparten av året.

Jeg har ikke sansen for nisser lenger. De sitter i hver en krok og stirrer. Noen ser skumle ut, noen litt sinte, mens andre bare ser dumme ut. 
Jeg har aldri trodd på nissen - han kom aldri med pakker til oss på juleaften.
Det var han stornissen på loftet (som egentlig er veldig liten, har jeg sett), som var den eneste nissen jeg har kjent. Og han ble etterhvert lite interessant. Dessuten finnes jo ikke julenissen. Han er jo bare en figur. 

Men engler. 
De har jeg sansen for. 

Engelen representerer ro og fred, de ser så salige ut. 
Og ikke minst, man slipper å lure på om de finnes.

For de gjør de.





God lørdagskveld!

4 kommentarer:

  1. Som jeg skulle ha sagt det selv! Koselig innlegg, Eliå. GOD ADVENTSHELG!

    SvarSlett
  2. Det var nesten litt skremmende å lese dette innlegget, faktisk etter at jeg hadde kjøpt julegave til dere ;-) Gleder meg til det forhåpentligvis kommer en update om julestjernetenninga i Vikan i morra. Koselig å lese bloggen =) Klem fra Danmark.

    SvarSlett
  3. I like måte, Ida! Det e nå så kosle! :)

    Jaha, hehe...schpanend, Marie ;)
    Ja, vi skal prøve å trosse vind og vær imorgen, for å få den opp!

    SvarSlett
  4. ooh..akkurat slik føler jeg det også! har aldri likt nisser, de er bare rare/stygge/dumme/stygge/ekle/stygge ..men engler, i ALLE varianter er nydelige ;)

    håper du får ei koselig adventstid Eli!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar :)