tirsdag 1. februar 2011

Kanelsnurrer

Her om dagen prøvde jeg ut en ny kanelsnurroppskrift:



Stor porsjon:

9 dl melk
300 gr melis
150 gr smør
75 g (1,5 pakke) gjær
2 egg
2 ts kardemomme
ca 1,5 kg hvetemel
egg til pensling

Kok opp melken og tilsett smøret og melisen. La det smelte og avkjøl blandingen til 37 grader. Rør ut gjæren i litt av væsken og hell så i resten. Tilsett sammenvispet egg, kardemomme og mel til en glatt og smidig deig. La den heve til dobbelt størrelse. Ca 1 time, under plast. Lag kanelsnurrer....(fyll: smør, kanel og sukker). Etterhev snurrene under plast i ca 1 time. Pensles med egg. Stekes ved 225-250 grader ca 10 min. 
Avkjøl kanelbollene på rist. 

1 kommentar:

  1. Synes det er så fint når du blogger, jeg liker bloggen din så godt. Ikke at jeg noen gang kommer til å bake, altså.
    Men nå har jeg jo fått noen lesere, og jeg har lyst til at flere skal besøke din blogg, så jeg lurer på om jeg får lov å reklamere for den?

    Håper du har det bra snupp.
    Glad i deg, selv på den aller mest klissete måten ;-)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar :)