søndag 6. februar 2011

Helgen er ikke bare burde burde

Idag er en slik dag, der jeg febrilsk 
leter etter unnskyldninger for å slippe å gjøre noe. 

Jeg kan gå ut - men det er for dårlig vær. 
(og det finnes mye dårlige klær)
Jeg kan vaske klær - men tørkestativet er fullt. 
(av tørre klær..)
Jeg kan bake noe - men jeg har jo knekkebrød.
(tror jeg?)
Jeg kan strikke - men man kan jo ikke strikke heele tiden.
(pinnene kan jo gå varme)
Jeg kan ta litt bilder - men kameraet er tomt for batteri.
(og det er det jo ingenting å gjøre noe med heller)
Jeg kan kjøre meg en tur - men bilen er tom for bensin.
(kan bli et problem i morgen tidlig)
Jeg kan vaske - men det blir jo snart mørkt.
(og da går det jo ikke an å vaske, nei)

Hvis jeg hadde brukt tiden jeg bruker
 på å finne disse unnskyldningene,
 -til å faktisk utføre forslagene,
hadde jeg vel kommet halvveis nå.

Det 
er noe å tenke på.
Så nå sitter jeg og spekulerer på hvor lang tid det hadde tatt å gjøre alt på listen over, 
i forhold til tiden det tar å tenke hva jeg skulle ha gjort, 
og hvorfor jeg ikke skal gjøre det. 

Kan man skylde på søndagsmodus?

3 kommentarer:

  1. Hei! Jeg har lest i avisene at bloggere blir utsatt for hets etc. på nettet.

    Hellesfjordinger er tøffere enn Vikan- fiser!

    Hahaha, den tenker jeg satt!

    Hilsen kjipeLars.

    SvarSlett
  2. Hei kjipeLars!
    Så trivelig at du tar deg tid til å kommentere på bloggen min!
    Selv om du er god på hets.

    Den satt blægg - au.

    SvarSlett
  3. Eliå - så e skulla ha sagt det sjøl!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar :)