onsdag 9. februar 2011

For sent til å være tidlig

De kveldene jeg planlegger å legge meg tidlig, 
fordi jeg er trøtt gjennom hele dagen og kvelden, 
er de kveldene jeg legger meg senest. 
Når klokken nærmer seg ti, er det liiike før 
jeg slukker lyset og går på badet. 
Men så skjer det noe. 
En liiiten distraksjon er nok. Skal bare sjekke mailen min først, eller været - så er det gjort. Plutselig er klokka over elleve, og da får jeg for meg den lite logiske og meget destruktive filosofien min.

Nå er det for sent å legge seg tidlig uansett, 
så da kan jeg like gjerne sitte oppe lenger.


Det finnes faktisk ingen logikk i det. Hvis jeg bare kunne ha hoppet i seng når jeg først oppdager at klokka har passert deadline, men neida, da er det for sent.

Tror faktisk ikke det finnes råd mot slik tankegang.



1 kommentar:

  1. hmm...lura litt på kaffer e sitt her å no ja... ska nå egentle opp te rætt ti i mårgåtile:) vart bærre litt nysjerrig Eli;)e vart fær sæn te å legg me te rætt ti e å..jaja.......fine.

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar :)