fredag 29. oktober 2010

Å fylle døgnet

Denne uka har jeg og en kollega tilbrakt noen dager i Trondheim, hovedsaklig på kurs. Den første dagen beregnet jeg et kvarter fra hotellet til kursstedet (god tid), har jo GPS må skjønne. Noe som resulterte i at vi ble for sene til kursstart. "Obs! Det er 18 mnd siden oppdatering!", fikk jeg opp da jeg slo den på. Isj. 


Men døgnet har da så mange flere timer enn de 7 timene kurset varer. Også natterstid er en aktiv tid for noen. Jeg har den sjarmerende vanen med å snakke og gå i søvne, noen ganger rope og løpe, kanskje. Min kjære kollega våknet iallefall kl 01.30 av et rabalder og mye roping. Selv våknet jeg og lurte på hvorfor hun i all verden hun satt og ropte til meg midt på natten?! 
Det endte med at vi ble liggende våken en god stund etterpå, i latterkrampe. 


Det nærmer seg jul, og lysten til (eller rettere sagt stresset med) å handle julegaver, meldte seg raskt. 14 julegaver ble unnagjort i en og samme butikk. Jeg tror jeg kom frem til at jeg har over 30 julegaver å kjøpe, så egentlig er det bare å sette igang! Det ble også brukt en hel del penger på andre ting, ting som vi damer anser som en nødvendighet, mannfolk som skapfyll. Venus og Mars.


Men, med ny lampe over spisestua, tre bukser, en del gensere og topper, julepynt (!) og nye gardiner, sier jeg meg godt fornøyd. Jeg har nemlig ikke kjøpt sko!


Ikveld går turen til et lite hus i en liten våg, der blir vi en gjeng snakkesalige damer - og det serveres mangokylling!


GOD HELG!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar :)