torsdag 14. oktober 2010

Ceratophyllus gallinae

"Dagen" startet med at sambo vekte meg, han var strålende fornøyd med at han våknet før klokka ringte - for det betyr at man er godt uthvilt. Jeg svimlet til badet, fikk åpnet øynene såpass at jeg så klokka vise 03:00. 
-JA til å sove helt til klokka ringer, og gjerne stille alarmen på klokka litt tidligere enn nødvendig, så man kan slumre en 6-7 ganger.

Da dagen hadde kommet godt igang - på ordentlig - fikk jeg spørsmål fra en femåring på jobb, om jeg ville ha "-fint eller stygt brød til pølsa mi?"
-Noen ganger er det vanskelig å holde maska.

Så gikk turen til skogen for å sjekke et par fuglekasser. Da jeg skulle ta dette bildet, med mobiltelefonen,

-klarte jeg selvfølgelig å miste den ned i kassen
Selv om fuglen hadde flyttet ut for sesongen, lever fugleloppene i beste velgående i fuglekassen. Og et øyeblikk senere, også over hele hånda mi. Slik ser de ut:
-Jeg tok meg ikke tid til å studere dem på hånda mi, merkelig nok.



Så ettermiddagen har stort sett gått med til intens kløe og en god del røss i hold
(selv om jeg fikk vekk alle loppene. Tror jeg.). Håper uttrykket loppekasse fortsatt har samme betydning i morgentidlig..
 



1 kommentar:

Legg gjerne igjen en kommentar :)