torsdag 23. september 2010

Hva gjør du når du faller av?

Klatrer opp igjen? 
Feil.

Da forandrer du kurs i retning fra vinden nemlig. En båt som har vinden inn fra babord, seiler for babords halser. Men, hvis båten har vinden rett bakfra - er det hvilken side storseilet står på som avgjør hvilken hals den seiler på. Er det snakk om to seilbåter som krysser hverandre, er det den båten som er i lo som må vike for den i le, men det er selvfølgelig bare hvis de har vinden fra samme side, må vite.

Jeg er igang med den nye og reviderte utgaven av "Den store norske båtførerprøven", av skipper Jon Warhuus.

Der møter jeg på slike festligheter:

















Anyone?


Jeg vil si at dette er overkommelig stoff(nå er jeg kommet bare halvveis i boka) .Og til tider synes jeg faktisk det er ganske festlig(sannsynligvis bare fordi jeg fryder meg over å kunne ha sjansen tl å korrigere min kjære ) Men hvis det er en liiiiten ting jeg ikke forstår med det samme, så kommer det.

-"Men herregud da, kvinnelige hjerner er da ikke programmert til å ta imot dette heer!"

Vel, nei, kanskje ikke. Men ære være meg for forsøket.


Ps :Illustrasjonen over viser forøvrig et fiskefartøy sett rett bakfra.


2 kommentarer:

  1. haha, dette skjønte jeg ingenting av, som så mye annet her i livet.

    Du som er så flink til å ta bilder må jo vise noen forresten. :)

    Glad i deg, jeg. :) Selv om vi egentlig ikke sier sånn..

    SvarSlett
  2. Ikke? Dette er allmennkunnskap, Gøril! ;)
    Nei, ikke alt man skal forstå seg på..

    Bli vel litt bilder etterhvert!

    Takk, det samme til deg :) Nei, vi har vel ikke for vane å si slikt klisj, akkurat.. hehe!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar :)